[O1] gotuje się płyn w ukł. chłodzenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • uil
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O1] gotuje się płyn w ukł. chłodzenia

    Zaloguj się do Facebooka, aby zacząć udostępniać różne rzeczy oraz łączyć się ze znajomymi, rodziną i ludźmi, których znasz.


    Nie trzeba mieć konta na fejsie, a można pooglądać "elitarne dupeczki"
  • szycha9
    Classic
    • 2011
    • 5

    #2
    [O1] gotuje się płyn w ukł. chłodzenia

    Witam, to mój pierwszy post
    gotuję mi się płyn w ukł. chłodzenia, strzałka dochodzi do 90 st i ani drgnie, po ok. 15 minutach jazdy, przewody są twarde i gorące, wentylator nie chodzi

    Komentarz

    • Guguś
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1212

      #3
      czujnik temperatury może być walnięty

      Podłącz pod vaga
      __________________________________

      Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

      Komentarz

      • agrala
        Rider
        • 2011
        • 397

        #4
        Dlaczego twierdzisz ze gotuje Ci sie plyn?
        Czujnik raczej dobry bo wskazowka stoi na bacznosc juz przy 70 stopniach, przy 110 tez jest pionowo.
        Raczej nie jest to wina czujnika w chlodnicy tylko termostatu - musialbys sprawdzic czy chlodnica jest goraca. Jezeli jest goraca to czujnik w chlodnicy lub bezpiecznik na akumulatrze. Jezeli jest zimna badz letnia to termostat.
        Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
        Emulator czujnika poziomu oleju G266
        Napraw sterowników AIRBAG

        Komentarz

        • szycha9
          Classic
          • 2011
          • 5

          #5
          gotuje, bo jak na gorącym silniku otworzę nakrętkę na zbiorniku to mi wypycha go do góry

          termostat był wymieniany (zamiennik)

          nie jestem jeszcze biegły w podpinaniu waga,
          mam jeszcze inne dolegliwości, błąd na sondzie lambda (uboga lub bogata mieszanka) i falujące obroty na biegu jałowym

          Komentarz

          • K_Popiel
            Rider
            • 2010
            • 608

            #6
            Jest jeszcze inna możliwość, padnięta uszczelka pod głowicą i spaliny dostają się do układu chłodzenia, stąd twarde węże.
            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
            ------------------------------------------------------

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Nie ma co się łudzić, początek końca uszczelki pod głowicą. U mnie pod obciążeniem wyrzuczło płyn chłodniczy. Ja "mając nadzieję" wymieniłem dobry termostat (jak się później okazało), wymieniłem korek zbiorniczka wyrównawczego, a dopiero wymiana UPG pomogła. Teraz święty spokój.

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • szycha9
                Classic
                • 2011
                • 5

                #8
                ale płynu w zbiorniku nie ubywa

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Jak płynu nie ubywa przy gotowaniu się to jest coś nie tak. Jak się zagotuje to powinno go wyrzucic przez korek. Piszesz o twardych wężach, to jest typowy objaw walniętej UPG. Jest jeszcze jedna możliwośc, że pompa wody nawaliła i obieg jest słaby. Przy gorącym silniku jak odkręcisz korek, to zawsze pójdzie płyn do góry, ponieważ cały układ jest wtedy pod ciśnieniem. Jak nie wyrzuca płynu to jest nadzieja, że to nie UPG. Tak jak napisałem trzeba jeszcze sprawdzic pompę wody i czy wentylator jest sprawny (podepnij go na krótko).

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • szycha9
                    Classic
                    • 2011
                    • 5

                    #10
                    zobaczymy, w poniedziałek jadę do mechanika to się może w końcu wyjaśni

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #11
                      E no Mistrzowie co wy gadacie... W każdym samochodzie gdy odkrecisz korek na zagrzanym silniku to Ci go zacznie wywalać...
                      Cisnienie ...to robi cisnienie...
                      Na nagrzanym silniku ciśnienie w układzie chłodzenia dochodzi nawet do 1bara. Dzieki temu płyn chłodniczy nie wrze przy 100 stopniach a dopiero przy około 115 -120 stopni C a cisnienie jest bo układ jest szczelny a płyny prawie wszystkie rozszerzaja wraz ze wzrostem temperatury. Tak powstaje ciśnienie.
                      jeżeli płynu nie wywala na zakreconym zbiorniku to jest wszystko oki tak ma być...
                      Co do wentyli nie powinny dopuscić do podnoszenia sie temperatyry zbyt wysoko. Jeżeli temperatura jest oki i mie podnosi sie powyzej 100 stopni to nic nie ruszaj...
                      A jeżli tak to kontrola wentyli termostatu przepływu przez chłodnice(powietrza i płynu czyli czy nie jest zakamieniona nieszczelna zasyfiona robaczkami )
                      Ps wentyle czyli wentylatory nie wentylki na kołach

                      Komentarz

                      • K_Popiel
                        Rider
                        • 2010
                        • 608

                        #12
                        Zamieszczone przez richi9
                        E no Mistrzowie co wy gadacie... W każdym samochodzie gdy odkrecisz korek na zagrzanym silniku to Ci go zacznie wywalać...
                        Cisnienie ...to robi cisnienie...
                        Gdzie jest napisane że wrze przy odkręconym korku ?
                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                        ------------------------------------------------------

                        Komentarz

                        • richi9
                          Rider
                          • 2011
                          • 427

                          #13
                          Czwarty post..Sorry nie umiem skopiować...
                          Nakrętka na zbiorniku kojarzy mi sie tylko z korkiem.
                          czy coś źle wyczytałem.
                          Płyn nie musi sie gotować by go wywalało ze zbiornika...Może to zrobić ciśnienie z cylindrów na pęknietej głowicy ale nie Tu...

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #14
                            Zamieszczone przez szycha9
                            gotuje, bo jak na gorącym silniku otworzę nakrętkę na zbiorniku to mi wypycha go do góry
                            Ja to rozumiem tak, że gotuje się na zakręconym korku od zbiornika i podczas próby odkręcania wypycha korek do góry.
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • szycha9
                              Classic
                              • 2011
                              • 5

                              #15
                              gotuje czyli widać wrzenie tak jak przy gotującej się wodzie
                              jak odkręcam korek to płyn idzie do góry i ucieka rurka przelewową przy gwincie

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                no to zmienia postać rzeczy. W takim stanie rzeczy to mnie sie to kojarzy z zapowietrzonym układem chłodzenia, lub przytkaniem. Płukanie układu woda destylowana z dodatkiem preparatu, nastepnie napełnienie układu i odpowietrzenie nagrzewnicy i całego obiegu.
                                Uczelka pod głowica raczej nie bo nie ubywa płynu...No chyba że ubywa tak mało że nie zauważasz...

                                Komentarz

                                • deviltomek
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 246

                                  #17
                                  CO WY PISZECIE WOGÓLE.........normalny obiaw ze przy zagrzanym do 90st odkrecimy korek to nam plyn wywali, zacznie sie spieniac i bulczec az sie cisnienie nie wyrówna z atmosferycznym.......jesli plynu nie ubywa nie zmienia koloru a na korku z oleju nie robi sie masło to moim zdaniem wszystko jest ok.....zeby sprawdzic uszczelke pod glowicą to NA ZIMNYM!!!! silniku odkrecasz korek ze zbiorniczka i odpalasz - jak nic sie nie dzieje ( NIE MA BANIEJ POWIETRZA I NIE WYTWARZA SIE PIANA)to wszystko jest ok ( i gasisz nie czekajac az sie zagrzeje|)!!! zeby sprawdzic termostat odpal go i trzymaj za dolny wąż z chłodnicy czekaj az zacznie sie robić cieply jesli bedzie robil sie cieply razem z górnym równomiernie termostat uszkodzony- jesli bedziesz mial na zegarach 90 stopni i dalej bedziesz mial zimny to tez uszkodzony. na koncu zostaw go odpalonego tak dlugo az wskazówka przejdzie na ok 100stopni powinien sie włączyc wiatrak.....

                                  [ Dodano: Sob 21 Maj, 11 11:04 ]
                                  jesli masz ogrzewanie wewnątrz (cieply nawiew) to zapowietrzony tez nie jest- nagrzewnica to najwyzszy punkt ukladu chlodzenia jesli nie grzeje to swiadczy o zapowietrzeniu

                                  Komentarz

                                  • Papillon
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 27

                                    #18
                                    to są początki końca nowego termostatu, zablokował Ci się w pozycji...no powiedziałbym "półotwartej" albo "półzamkniętej" jak kto woli. Miałem tak. A nowy termostat mi poleciał po 2 dniach po wymianie starego a więc nowy uszkodzony wynmieniłem na nowy sprawny w ramach gwarancji u mojego mechanika.
                                    Pozdrawiam,
                                    Raz sier-pem, raz mło-tem, czer-wo-ną cho-ło-tę

                                    Komentarz

                                    Pracuję...